Šiuo metu Lietuvoje (ir Europos Sąjungoje) vyraujanti „pragmatinė“, prisitaikanti ir technokratinė Europos politika stumia Lietuvą (ir Europos Sąjungą) į globalinės politikos pakraščius, atspindi negebėjimą kovoti už Lietuvos metapolitinius interesus Europos Sąjungoje ir regione. Artėjant narystės Europos Sąjungoje dešimtmečiui Lietuva iki šiol nėra susiformavusi strateginės savo buvimo Europos Sąjungoje vizijos, visi ankstesni bandymai tokią strategiją sukurti išsisėmė, baigėsi nesėkme, savo ruožtu Lietuvos strateginiai gebėjimai nuosekliai silpsta. Pagrindinis šio straipsnio tikslas yra praturtinti dabartinę technokratinę politiką metapolitine, vertybine strategine dimensija. Ieškant geriausių įmanomų alternatyvų horizontaliam ir fragmentuotam Lietuvos Europos studijų lygiui tyrimo metu sąmoningai pasirinkta Šventojo Sosto Europos politika, išsiskirianti savo vertikalumu, sugebėjimu išlaikyti savo principų ir esminių tikslų tęstinumą ir poveikiu pačios Europos susikūrimui. Tai bandymas surasti bendriausią požiūrio į Europos Sąjungą perspektyvą, kurios taip trūksta dabartinėms diskusijoms apie Europos politiką Lietuvoje ir pačiai politikai. Krikščioniška metapolitika suteikia Lietuvai galimybę sąmoningai pasirinkti pozityvią, o ne negatyvią laisvę Europoje. Pozityvi laisvė Europos Sąjungoje leistų Lietuvai išsaugoti savo politinį ir kultūrinį identitetą, suteiktų svarų vaidmenį regione, Europos Sąjungoje, pasaulyje. Savo ruožtu, socialinėje ir ekonominėje plotmėje krikščioniška metapolitika sustiprintų visuomenės integralumą, solidarumą, asmeninę ir bendruomeninę atsakomybę, sustiprintų žmogiškumą, kurio taip trūksta Lietuvos politikoje.
At present, the accommodative and technocratic policy of Europe, dominant in Lithuania (as well as in the European Union), is pushing Lithuania (and the European Union) to the margins of global politics, and it reflects the inability to fight for Lithuania’s meta-political interests in the European Union and the region. With a decade of its membership in the European Union at hand, Lithuania has not yet formulated a strategic vision of its presence in the European Union; all the previous attempts to develop such a strategy have been exhausted or failed; meanwhile the strategic capabilities of Lithuania are consistently weakening. The main objective of this article is to enrich the current technocratic policy with a meta-political, values-based, strategic dimension. Seeking the best feasible alternatives for the horizontal and fragmented level of Lithuania’s studies on Europe, the researcher has consciously chosen the European policy of the Holy See which stands out as to its verticality, capability to maintain the continuity of its principles and essential goals and its impact on the formation of Europe itself. It is an attempt to find the most general attitude to the European Union perspective which is lacking in the current discussions on European policy in Lithuania and in the policy itself. Christian meta-politics provides Lithuania with a possibility to consciously choose a positive rather than negative freedom in Europe. A positive freedom in the European Union would enable Lithuania to maintain its political and cultural identity, and would grant it a weighty role in the region, the European Union and the world. In its own turn, in the social and economic areas a Christian metapolitics would strengthen societal integrity, solidarity, personal and communal responsibility, and would enhance humanity—an action in short supply in Lithuanian policy.