2001 m. rugsėjo 11–osios dienos teroristinės atakos paskatino Busho administraciją JAV užsienio politiką pakreipti grupės intelektualų ir politikų, žinomų kaip neokonservatoriai, propaguota linkme. Dabar, praėjus šešeriems metams, tapo aišku, kad, nors JAV užsienio politikos elitas atmeta pagrindines neokonservatorių nuostatas, o tuo pat metu nesutaria dėl bent kiek aiškesnės alternatyvos. Todėl panašu, kad artimiausiu metu ir vėliau JAV su kiekviena naujai iškylančia tarptautine krize teks „dorotis“ atskirai, nesiejant šios veiklos su bendra šalies užsienio politikos strategija. Dėl šios „neholistinės“ prieigos Jungtinės Valstijos bus priverstos tik reaguoti į pasaulio politikos problemas ir užleisti iniciatyvą tiems, kas aiškiau sugeba apsibrėžti savo nacionalinius tikslus ir interesus. Tarp jų akivaizdžiausiai išsiskirs Kinija, Iranas ir vėl agresyvėjanti Rusija.
The terrorist attacks of 9/11 resulted in the Bush Administration (that of the forty third president of the United States) shifting U.S. foreign policy in a direction long urged by a group of intellectuals and policy advocates known as the Neoconservatives. Six years later, it is clear that the U.S. foreign policy community has rejected the Neoconservative argument without coming to consensus on an alternative paradigm. Hence, U.S. foreign policy is likely to be ad hoc in the near to mid-term, dealing with each newly emerging crisis and issue in isolation from others. Given this non-holistic approach, the United States will be forced to attempt to manage global affairs in reactive fashion, ceding the initiative to those states with clearer ideas of their national goals and interests. Among them will be China, Iran, and a newly re-assertive Russia.