Ugdymo(si) veiksnių įtaka būsimųjų profesionalų atsakomybės formavimuisi
Volume 2, Issue 1 (2017), pp. 113–124
Pub. online: 1 February 2018
Type: Article
Open Access
Published
1 February 2018
1 February 2018
Abstract
Šiandieninėje visuomenėje pastebimi akivaizdūs pokyčiai politiniu, ekonominiu, demografiniu ir kultūriniu lygmeniu, o vis didesnį aktualumą įgyja socialiniai prieštaravimai visuomenėje. Šiuose procesuose kritiškai svarbi yra socialines paslaugas teikiančių profesionalų atsakomybės problema. Asmens atsakomybės formavimasis pradedamas dar gerokai prieš jam pasirenkant profesiją.
Tyrimo tikslas – nustatyti ugdymo(si) veiksnius, darančius įtaką būsimųjų profesionalų atsakomybės formavimuisi. Tyrimui atlikti pasirinkta Mykolo Romerio universiteto Teisės ir policijos veiklos studijų programa. 2011 metais apklausoje dalyvavo 102, o 2015 metais – 109 pirmo kurso studentai. Atliekant tyrimą, taikyti mokslinės literatūros analizės ir statistinės duomenų analizės metodai.
Rezultatai parodė, kad didžiausią įtaką būsimųjų profesionalų atsakomybės formavimuisi darė šeima. Analizuojant ankstyvojo ugdymo(si) veiksnių svarbą, antroje vietoje liko savarankiškas ugdymasis, o trečioje – mokykla. Taip pat nustatyta, kad, metams bėgant, didėja universiteto daroma įtaka būsimųjų profesionalų atsakomybės formavimuisi.