Inovatyvių mokymo priemonių taikymas mokant anglų kalbos
Volume 3, Issue 1 (2018), pp. 227–234
Pub. online: 11 December 2018
Type: Article
Open Access
Published
11 December 2018
11 December 2018
Abstract
Inovatyvios mokymo priemonės skatina besimokančiųjų tarpusavio, taip pat besimokančiųjų ir mokytojų bendravimą, taip didindamos jų motyvaciją ir gerindamos mokymosi rezultatus (Daukilas, 2007).
Šio tyrimo tikslas – išanalizuoti inovatyvių mokymo priemonių poveikį besimokančiųjų motyvacijai anglų kalbos pratybose. Siekiant išsiaiškinti naudojamų inovatyvių mokymo priemonių įtaką besimokančiųjų motyvacijai anglų kalbos pratybose, buvo atliktas tyrimas taikant anketinės apklausos ir statistinės duomenų analizės metodus. Tyrimas buvo atliekamas Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos Užsienio kalbų instituto Kauno užsienio kalbų mokymo skyriuje. Buvo apklausta 50 anglų kalbos besimokančių įvairių lygių kursų klausytojų. Atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, kad tradicinės mokymo priemonės anglų kalbos užsiėmimuose yra naudojamos dažniau nei inovatyvios, iš inovatyvių mokymo priemonių dažniausiai naudojamas multimedijos projektorius ir internetas, rečiausiai – mobilusis telefonas, elektroninis paštas ir elektroninis žodynas. Remiantis gautais tyrimo rezultatais galima teigti, kad inovatyvios priemonės klausytojus labiau motyvuoja mokytis nei tradicinės. Klausytojų nuomone, inovatyvios mokymo priemonės turėtų būti naudojamos dažniau nei 15 % pamokų. Kaip labiausiai motyvuojančios inovatyvios mokymo priemonės buvo įvertintas internetas, multimedijos projektorius ir kompiuterinės programos. Kita vertus, klausytojai teigia, kad tradicinių mokymo priemonių nereikėtų visiškai atsisakyti. Iškelta hipotezė, kad inovatyvios mokymo priemonės labiau motyvuoja mokytis nei tradicinės, iš esmės pasitvirtino: 26 % klausytojų visiškai sutiko, o 48 % sutiko su šiuo teiginiu; su teiginiu, kad labiau motyvuoja mokytis tradicinės priemonės, visiškai sutiko 12 %, o sutiko 42 % klausytojų.