Straipsnyje analizuojamos karių ir karininkų psichologinio atsparumo ugdymo galimybės. Pagrindinis dėmesys sutelktas į psichologinio atsparumo svarbą šios profesijos atstovams. Kariuomenė pati savaime dėl savo funkcijų yra neatsiejama nuo nelaimių, iššūkių, negatyvių patirčių ir kasdieninio streso. Dauguma nepageidaujamų patirčių siejamos su ilgalaikėmis misijomis, operacijomis, nuolatiniu neapibrėžtumu, ilgu išsiskyrimu su artimaisiais, kolegomis, dažnu gyvenamosios vietos keitimu ir karių tarpusavio santykiais. Nuolatinė darbo ir asmeninės aplinkos veiksnių dinamika, asmeniui skirtingose gyvenimo sferose keliami reikalavimai, iššūkiai, siekiant tikslų, neišvengiamai verčia ugdyti gebėjimą nepalūžti, nepasiduoti, išsaugoti savivertę, sunkumuose įžvelgti galimybes ir naudą, o ne problemas ir žlugdymą (ugdyti psichologinį atsparumą).
Straipsnyje analizuojamos ugdymo problemos aukštojoje mokykloje. Pagrindinis dėmesys sutelktas į ugdymo derinimą šiuolaikinėje aukštojoje mokykloje, t. y. į ugdymo paradigmą ir jos poveikį specialistų kompetencijų ugdymui žinių visuomenės sąlygomis ir jų įtaką pasauliniam inovacijų indeksui. Mokslinės literatūros ir statistinių duomenų analizės pagrindu parodoma, jog Lietuvos žinių visuomenę apibūdinantis pasaulinis inovacijų indeksas atsilieka nuo kitų Europos Sąjungos (ES) šalių narių ir pasaulio valstybių, nes mokslo tyrėjų veiklos rezultatai ir žinių darbuotojų skaičius bei jų produktyvumas Lietuvoje yra menki, nors žmogiškųjų išteklių pozicija yra stipri, tačiau šį rodiklį lemia tik didelis bendras studentų aukštosiose mokyklose skaičius. Tai neigiamai veikia šalies konkurencingumą pasaulio šalių rinkose.