Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija logo


  • List of journals
  • About Publisher
Login Register

  1. Home
  2. Journals
  3. svuv
  4. Issues
  5. Volume 4, Issue 1 (2019)
  6. Bendradarbiavimo metodo taikymas anglų k ...

Šiuolaikinės visuomenės ugdymo veiksniai

Information
  • Article info
  • More
    Article info

Bendradarbiavimo metodo taikymas anglų kalbos paskaitoje
Volume 4, Issue 1 (2019), pp. 233–251
Dileta Jatautaitė   Jelena Kazimianec   Joana Aleksandrovič  

Authors

 
Placeholder
https://doi.org/10.47459/svuv.2019.4.15
Pub. online: 4 December 2019      Type: Article      Open accessOpen Access

Published
4 December 2019

Abstract

Straipsnyje yra pateiktas tyrimo objektas – bendradarbiavimo metodo taikymas per anglų kalbos paskaitą. Tyrimo tikslas buvo atskleisti bendradarbiavimo metodo taikymo efektyvumą LKA anglų kalbos paskaitose dirbant su II kurso kariūnais 2017–2018 m.. Tyrimo rezultatai parodė, kad 46 iš 48 kariūnų sėkmingai pasiekė II lygį pagal pasiekimų testą. Prieš taikant bendradarbiavimo metodą, vienoje iš eksperimentinių grupių, 6 nebuvo išlaikę pasiekimų testo. Tad juos integravo į dvi mišrias grupes kartu su tais, kurie prieš tai gerai (vidutiniškai) pasiekdavo 80 proc. pasiekimo testo. Iš viso buvo 5 anglų kalbos grupės, kuriose mokėsi 48 kariūnai. Kitose trijose grupėse mokėsi kariūnai, kurių pasiekimo testo rezultatai buvo per 80 proc. Bendradarbiavimo metodo taikymas buvo integruotas į 2 grupių anglų kalbos mokymo procesą ir dalyko metodų taikymą. Šio tyrimo tikslas buvo sudaryti sąlygas tiems kariūnams, kurie turėjo problemų laikydami pasiekimo testą ir nepasiekė antrojo kalbos mokėjimo lygio. Hipotezė buvo, kad integruojant bendradarbiavimo metodą, kariūnai pasieks 80 proc. laikydami pasiekimo testą. Tad organizuojant tyrimą buvo svarbu tyrimo metodologiją parengti remiantis laisvojo ugdymo paradigma, kuri būtų pagrįsta konstruktyvizmo teorija. Konstruktyvizmas, kaip mokymo ir žinojimo teorija, yra orientuotas į besimokančiojo aktyvumo ugdymą, kurio ugdymo(si) paradigma turi būti multifunkcinė, apimanti daugybę aspektų. Užsienio kalbų mokymas pagal šią paradigmą turi būti ta erdvė, kuri paskatintų minėtų kompetencijų įgijimą ir tobulinimą. Tad tyrimas buvo organizuotas taip, kad taikomi mokymosi bendradarbiaujant metodai būtų suformuluoti kaip klausimai, pateikiant atsakymus į juos raštu ir žodžiu, skaitant ir taikant įvairias skaitymo technikas, ugdant viešą kalbėjimą, plėtojant diskutavimo ir argumentavimo gebėjimus, kurie yra vienodai svarbūs rašymui ir kalbėjimui, inicijuojant kūrybiškumą bei kritinį mąstymą, sprendžiant bendravimo niuansus, formuojant įgūdžius kaupti, atsirinkti ir sisteminti informaciją. Organizuojant tyrimą taip pat buvo akcentuojama projektų metodo svarba, kuri buvo reikšminga kaip universalus metodas, ugdantis atsakomybę už savo individualaus darbo rezultatus ir pagyvinantis mokymosi procesą.

PDF XML
PDF XML

Copyright
No copyright data available.

Keywords
bendradarbiavimo metodas konstruktyvizmas aktyvus ugdymas multifunkcinė paradigma besimokantysis individas

Metrics
since October 2020
829

Article info
views

0

Full article
views

555

PDF
downloads

213

XML
downloads

Export citation

Copy and paste formatted citation
Placeholder

Download citation in file


Share


RSS

Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija Šilo g. 5A., LT-10322 Vilnius, el.p: lka@mil.lt

General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania  Šilo Str. 5A, LT-10322 Vilnius, Lithuania, e-mail: lka@mil.lt

Powered by PubliMill  •  Privacy policy